Vljudno Vas vabimo na drugo e-izobraževanje za izobraževalce e-Seniorjev! Izobraževanje bo potekalo dne 21. 4. 2022 ob 13. uri preko ZOOM-a!

Spoštovana članica, spoštovani član omrežja E-učenje in e-izobraževanje Seniorjev!

Kot smo obljubili, nadaljujemo z izobraževanji v procesu e-učenja in e-izobraževanja, zato vas vljudno vabimo na drugo e-izobraževanje za izobraževalce e-Seniorjev!

Izobraževanje bo potekalo dne

21.4.2022 ob 13. uri preko ZOOM-a

in je namenjeno dopolnjevanju znanj, ki smo si jih že pridobili na prvem e-izobraževanju za izobraževalce e-Seniorjev, ki je bilo izvedeno 27.1.2022. Tudi tokratno izobraževanje je usmerjeno predvsem v pridobivanje znanj s področja bančništva, predvsem v varno uporabo e-bančništva. Ponovno nam bodo predavale predavateljice iz NLB d.d. Predviden zaključek izobraževanja je ob 14.30.

PROGRAM:

pozdravni nagovor mag. Jasne Kolar Macur, koordinatorice prostovoljnega dela na Srednji zdravstveni šoli Slovenj Gradec;

– pozdravni nagovor ravnatelja SZŠ Slovenj Gradec, Blaža Šušla;

– pozdravni nagovor direktorice ZD Slovenj Gradec, Marjete Vaupot, mag. posl. ved;

– pozdravni nagovor dr. Jožeta Gričarja, zaslužnega profesorja Univerze v Mariboru;

– uvodna beseda Mateje Lah Novosel, odgovorne urednice Združenja bank Slovenije, Bančni vestnik;

– predavanje: Daliborka Breskvar in Urska Leskovar, obe predstavici NLB d.d.;

– diskusija.

Za udeležbo na Zoom sestanku E-bančništvo – E-izobraževanje za izobraževalce e-seniorjev je potrebna prijava na Jasna.Kolar@SC-SG.si. Podatki o udeležencih bodo objavljeni (ime in priimek, delovno mesto, naziv organizacije in njen spletni naslov, e-naslov).

Povezava na ZOOM sestanek:

https://arnes-si.zoom.us/j/98229082758

Hkrati pa vas tudi z veseljem obveščamo, da bomo na Koroškem izvedli prvo skupno delavnico e-učenja in e-izobraževanja za Seniorje, v izvedbo katere se bomo prvič hkrati vključili vsi akterji, ki smo sklenili sodelovanje v predštudiji e-učenja in e- izobraževanja Seniorjev: patronažnih služb, izobraževalnih ustanov, knjižnic in socialnih centrov.

Delavnice bodo istočasno potekale 17.5., 18.5. in 19.5.2022 od 16.00 do 19.00 ure

in sicer na lokacijah:

Srednja zdravstvena šola Slovenj Gradec, po potrebi tudi v prostorih drugih šol v okviru Šolskega centra Slovenj Gradec, v prostorih Gimnazija Ravne in Srednje šole Ravne na Koroškem, Koroški osrednji knjižnici Ravne na Koroškem in Knjižnici Ksaverja Meška, Medgeneracijskemu centru v Andeškem hramu v Slovenj Gradcu in na Ravnah na Koroškem ter morda se nam bo pridružil še kdo.

V upanju, da nas bo 21.4.2022 na e-izobraževanju v čimvečjem številu, vas lepo pozdravljamo!

 

mag. Jasna Kolar Macur

Koordinatorica in mentorica prostovoljnega dela

Srednja šola Slovenj Gradec

Jasna.Kolar@SC-SG.si

 

mag. Marjeta Vaupot, mag. posl. ved, direktorica

Direktor@zd-sg.si

 

Jože Gričar, zaslužni profesor Univerze v Mariboru

Joze.Gricar@UM.si

DRAGI DIJAKI-PROSTOVOLJCI!

Pozdravljamo vašo odločitev, da boste svoje proste izbirne vsebine posvetili opravljanju prostovoljnega dela, kar nakazuje vašo srčnost in pripravljenost pomagati ljudem v različnih stiskah. To delo je humano in izraža vašo srčno kulturo. Prostovoljno delo je zelo potrebno, vendar nas je ta čuden čas in začaran krog omejitev malo zaustavil in imamo onemogočeno opravljanje te dejavnosti. Po drugi strani pa se nam odpirajo druge možnosti in smo klicani za pomoč na področjih, kjer smo nujno potrebni. Tako se vas je kar v lepem številu dijakov prijavilo za pomoč pri triaži v ZD Slovenj Gradec in ZD Mislinja, česar smo zelo veseli in vodstvo ZD SG nam je zelo hvaležno. Ostali prostovoljci še čakate na pozive, da bomo lahko začeli opravljati to dejavnost na domovih naših varovancev, v domovih za starostnike, v medgeneracijskih centrih, bolnišnicah, Centru za mentalno zdravje, društvih in še kje. Upam, da bomo tudi tukaj kmalu dobili zeleno luč, do tedaj pa bomo zapolnili ure prostovoljstva tudi z izobraževanjem, ki je prav tako potrebno za vaše znanje, ko boste pri opravljanju prostovoljstva učili starejše tudi uporabo digitalne tehnologije, največ uporabe pametnih telefonov in računalnika.

Pričakujemo, da se boste prijavili vsi, ki ste se prijavili k prostovoljstvu in si s tem poleg znanja pridobili tudi dodatne ure, ki so potrebne za priznanje izbirnih vsebin. Prijavite se na moj mail. Vabilo imate v priponki, na kateri je tudi link za dostop na seminar. Poleg imate vabilo tudi na naši spletni strani, kjer imamo spletno mesto tudi za Seniorje.

Lepo vas pozdravljam!
Koordinatorica prostovoljnega dela
mag. Jasna Kolar Macur, univ. dipl. ped., VMS

Dijak - prostovoljec pomaga seniorju pri e-učenju. Takrat ko rabi, samo za njega, ravno zadosti.

Dr. Jože Gričar, zaslužni profesor, Joze.Gricar@UM.si

Napisano v povezavi z razpravo na Zoom sestanku dijakinj in dijakov – prostovoljcev

Za seniorje in prostovoljstvo, Srednja zdravstvena šola Slovenj Gradec

Mentorica mag. Jasna Kolar Macur, Jasna.Kolar@SC-SG.si  

10.02.2022, 17:30-19:00

Pismo mojemu mlademu prijatelju,

Vesel sem bil, ko so mi pred tedni sporočili, da se bova lahko srečevala in mi boš kot srednješolec – prostovoljec pomagal pri uporabi mojega prenosnega računalnika. Po nekaj najinih srečanjih mi gre že kar dobro, veliko si mi že doslej pomagal. Veselim se naslednjih srečanj.

 Ko si me zadnjič vprašal, kaj mi še lahko pokažeš, Ti nisem znal takoj odgovoriti. Malo sem premislil in prespal. Zdaj Ti skušam odgovoriti na malo daljši način.

 Toliko sem se že navadil delati z osebnim računalnikom, da nekaj že znam početi z njim. Znam napisati pismo in ga spraviti v primerno obliko in natisnem. Lahko sprejmem elektronsko pošto, Ti temu praviš meil, in nanjo tudi odgovorim. Znam poiskati novice na portalu, ki ga pogledam vsaj dvakrat vsak dan. Ko pa poskusim še kaj novega, se mi pogosto ustavi. Šele ko se ustavi, vem, kaj bi rad: Rad bi, da mi pomagaš v tistem trenutku. Kajti takrat mi je jasno, kaj je »tisto«, kar od tebe  rabim. Najbrž boš spet rekel, da je to nekaj enostavnega. Seveda, za Tebe, zame pa ni. Ker ne moreš biti stalno ob meni, moram počakati, da mi boš pomagal, ko se bova spet videla. Včasih ne znam ne naprej in ne nazaj. Takrat računalnik kar izklopim, kot si mi naročil, in začnem vse znova. Ko spet pridem do »tistega«, se spet ustavi. Takrat bi te rabil. Običajno si rečem: Ko bi imel svojega novega prijatelja tukaj!

 Dobro je, da imam številko Tvojega mobilnega telefona, da te lahko pokličem v popoldanskem ali večernem času. Kar nekajkrat si mi že pomagal kar po telefonu, pa je šlo. Včasih pa moram počakati, da me boš spet obiskal in mi pomagal, ko boš sedel ob meni. Za mene je to najboljši način, da si nekaj zapomnim. Ponovim enkrat ali dvakrat, da se mi malo usede, Ti pa gledaš in me »pelješ za roko«, kot bi se temu lahko reklo.

 Povedal si mi, da se s sošolkami in sošolci pogovarjate o tem, kako nam, seniorjem, kot prostovoljci pomagate. Razumel sem, da imajo raznorazne težave tudi drugi seniorji. Vendar bolj kot težave drugih me mučijo moje lastne. Zato sem vesel, da se posvetiš samo meni in mi pomagaš pri tistem, kar mene zanima- Tako se pri učenju lahko premaknem naprej. Morda je sebično, ker skrbim samo za sebe, ampak drugače ne morem. Pri drugih seniorjih najbrž ne more biti kaj dosti drugače.

 Pri najinem delu pa sem spoznal še nekaj. Ko mi kdaj pomagaš in se naučim nekaj novega, kar bom kasneje lahko delal sam, mi Ti z velikim navdušenjem pokažeš, kaj vse se še da narediti. Kar na hitro. Vidim, da veliko veš in bi me rad še marsičesa naučil kar mimogrede. Ampak jaz Ti pogosto ne morem slediti. Mi kar zmanjka in si ne morem zapomniti. Rad bi, da greš bolj počasi, po korakih, da si lahko še kaj zapišem. Samo tako Ti lahko sledim. Ne zameri mi, ker sem bolj počasen. Ampak tako je. Včasih sem lahko tekel, zdaj pa ne morem več.

 Vsakokrat, ko se naučim nečesa novega, se mi zdi, da se mi je »posvetilo«. Neka lučka se posveti, kar mi vedno znova daje korajžo, da se splača, da se trudim. Kar oddahnem si, ko si lahko rečem: »Aha!, zdaj pa to znam«. Ta »aha!« je kot lučka, ki se posveti. Kadar me boš slišal reči »aha!«, boš vedel, da je znanje od Tebe prišlo k meni.

 Sedaj se Ti upam priznati, me je bilo v začetku strah. Predno si Ti prvič prišel k meni, mi je prijatelj odsvetoval, da se tega učenja sploh lotim. Da sem prestar, je rekel, da je vse to okoli računalnikov za mlade. Saj sem sam tudi tako mislil. Ti pa si »kriv«, da sem spoznal, da sva se motila moj prijatelj in jaz. Ob priliki mu bom pokazal, kaj vse že znam. Morda se ga bo kaj prijelo, saj je nekaj let mlajši od mene. Odkrito mu bom povedal, da naj ga ne bo strah in naj se tudi on loti takega e-učenja. Ponudil mu bom, da mu bom pri tem pomagal.

 Ti pa moram povedati, kakšno veselje si naredil meni in moji družini, ker si me naučil uporabljati program, da se lahko vidimo in slišimo na daljavo. Ti mu praviš Zoom program. Res je imenitno. Dva vnuka sta mi v nedeljo prek zaslona pridigala, da sta mi vse to že pred enim letom razlagala, ker je ta program menda osnova njunega učenja od doma. Povedala sta, da sem takrat rekel, da me to ne zanima, ker itak gledam televizijski zaslon, ki ga z daljincem z lahkoto obvladam. Vnuka, ki sta pa že prava rokohitreca vsak na svojem računalniku, nimata živcev, da bi meni kaj dopovedala. Na hitro mi nekaj pokažeta in kar zbežita. Ne razumeta, da nisem mogel vedeti, kako fino je to pogovarjanje na daljavo, če pa nisem vedel.

 Ti pa delaš drugače. Kazal si mi korak za korakom, postopno, da sem se toliko navadil, da znam vklopiti kamero in gumb za pogovor. Ko boš spet pri meni, Te bom prosim za nasvet, kako bi se na tak način lahko povezal tudi s prijatelji, seniorji, s katerimi se ne videvamo več kot nekoč. Tudi oni imajo internet in računalnik, nekateri tablico. Želim si, da bi se lahko sedaj videli in slišali na daljavo. Res Te rabim! Ne vem pa, kdo bo mojim prijateljem pomagal, da si namestijo ta program za pogovor na daljavo in kdo jih bo naučil delati z njim. Ali imate na šoli še kaj prostovoljcev, kot si Ti?

 Da ne pozabim. Moja žena včasih gleda, kaj vse sem se naučil delati z računalnikom. Ko se je o tem hvalila sosedi, jo je ta vprašala, če se znam povezovati z banko prek interneta. Hvalila se je, da ona redno uporablja e-banko. O možnem povezovanju z banko mi nisi še nič povedal. Rad bi se naučil. Me pa zanima, ali bi lahko pomagal tudi moji ženi. Vse kar je v zvezi z denarjem in banko v najini družini, ona roko čez drži. Sicer pa o delu z računalnikom ne ve veliko. Od tega, da mene včasih gleda, kaj in kako delam, se ni še nič naučila. Ali bi v tvoji šoli bili za to, da pomagaš tudi moji ženi?

 Vesel sem, ker mi pomagaš. Hvala Ti za pomoč pri mojem e-učenju! Zelo sem ti hvaležen. Vesel Te bom, ko boš spet prišel. Pripravil sem krajši seznam vprašanj in Te bom prosil za odgovore.

 Še tole: Ali je res, kar sem slišal, da bova ob koncu šolskega leta drugim seniorjem in njihovim prostovoljcem pokazala, kaj si me naučil? Kaj si naučil mene in mojo ženo.

 Z lepimi pozdravi, Tvoj prijatelj e-senior

 

 Povezave:

 Just-in-time, just-for-me, just-enough

 Learning – how to bring ‘just-enough, just-in-time and just-for-me’ learning culture in the organisation. By Rajiv Kumar, Vice President & Country Leader – India. LinkedIn, July 29, 2021.

 DARPA wants to deliver relevant, just-in-time knowledge. Government Computer News – GCN, June 18, 2021.

 Remote Learning Isn’t Just for Kids. New online tools and an array of remote classes and programs are ramping up education and training for adults. By Kerry Hannon. The New York Times, Education, March 29, 2021.

 Just-in-Time Online Tutoring: Supporting Learning Anywhere, Anytime. By Stefan Hrastinski, EDUCAUSE Review, June 15, 2020.

 Just-in-Time Learning: For Today and Tomorrow. By Satabdi Mukherjee. ANSRSource, April 28, 2020.

 Tech Tips: 10 Tips for Teaching Technology to Seniors. By Brookdale Senior Living, April 1, 2018.

 Just Enough, Just in Time, Just for “Me”: Fundamental Principles for Engineering IoT-native Software Systems. By Zheng Li amd Rajiv Ranjan. arXiv, Conference’17, July 2017, Washington, DC, USA.

 Just in Time vs. Just Enough. By Bob Mosher, global chief learning and strategy evangelist for LearningGuide Solutions. Chief Learning Officer – CLO Media, September 14, 2012.

 The ICT4 the Elderly Handbook  – a toolkit and training space for trainers and trainees working on digital skills for the elderly. WikiBooks. Open books for an open world.

 Just-in-time learning. Wikipedia.

  Aha! Moment

 “What Was Your Biggest Aha Moment in 2021?” Here’s what some of our favorite actors, authors, and musicians learned this year. Share your answer in the comments! By Elena Nicolaou and McKenzie Jean-Philippe. Oprah Daily, Dec 31, 2021.

 The Aha! Moment: The Science Behind Creative Insights. By Wesley Carpenter. IntechOpen, November 27th, 2019.

 The ‘Aha’ Moments of Information Management Technology. By Chris Davidson. M-Files, July 10, 2019.

 Trust your aha! moments: Experiments show they’re probably right. Science Daily, March 7, 2016.

Vključevanje dijakov Srednje zdravstvene šole Slovenj Gradec v medgeneracijsko pomoč in izvajanje prostovoljnega dela na področjih socialnih potreb

mag. Jasna Kolar Macur, univ. dipl. ped., VMS, koordinatorica prostovoljnega dela
Srednja zdravstvena šola Slovenj Gradec
Jasna.Kolar@sc-sg.si

Prispevek k razpravi na sestanku 10.6.2021
E-sodelovanje osnovnih in srednjih šol pri zagotavljanju pomoči seniorjem pri uporabi interneta in e-storitev

Na Srednji zdravstveni šoli Slovenj Gradec izvajamo prostovoljstvo že od leta 1998, torej že 23 let. Namen našega prostovoljnega dela je vsa leta enak in sicer, da vključimo naše dejavnosti v socialne sfere prebivalstva, kjer posamezniki potrebujejo socialno pomoč naših prostovoljcev. Prostovoljno delo izvajamo predvsem v obliki družabništva, pomoči pri medosebnih odnosih, kvalitetnemu preživljanju prostega časa, preprečevanju osamljenosti, varstva otrok, pomoči pri manjših gospodinjskih opravilih, merjenju krvnega tlaka in krvnega sladkorja, pomoči invalidom pri različnih življenjskih aktivnostih in sodelovanju pri različnih delavnicah. V pomoč smo lahko tudi odraslim otrokom, ki skrbijo za starše in potrebujejo samo občasna varstva. Vključujemo se k dejavnostim medgeneracijskega centra Ravne na Koroškem in Slovenj Gradec, sodelujemo z domovi starostnikov v Črnečah, Slovenj Gradcu, Prevaljah, Velenju, Radljah ob Dravi in Topolščici, s Splošno bolnišnico Slovenj Gradec, Bolnico Topolščico, Centri za socialno delo, Zdravstvenimi domovi-patronažno službo, sodelovanju s CDU Črna na Koroškem, društvi Sonček, Ozara, Altra, Ježek, Varno hišo, Centrom za psihosocialno pomoč, ipd. Poskušamo se vključevati povsod tam, kjer se ljudje soočajo z različnimi socialnimi stiskami in potrebujejo le človeško toplino, razumevanje, spodbudo in pogovor – torej neko ponujeno roko, ki jim daje upanje, tolažbo, občutek, da niso sami. Naši dijaki tu opravljajo pomembno poslanstvo, za katero so jim naši varovanci hvaležni in se tudi vedno znova in pogosteje obračajo na nas.
Vedno bolj pa se vključujemo tudi v zdravstveno preventivo in osveščamo prebivalstvo, predvsem otroke in mladino, o zdravem načinu življenja. Tako se že vrsto let izvaja Projekt nekajenja ter merjenje krvnega tlaka in krvnega sladkorja v krvi, začeli smo izvajati tudi zobozdravstveno vzgojo. Pod vodstvom Centra za krepitev zdravja Slovenj Gradec, ki je novejši del dejavnosti Zdravstvenega doma Slovenj Gradec, dijaki preko igre izvajajo preventivno vzgojo o zdravem načinu življenja otrokom v vrtcih in osnovnih šolah. Več let se dijaki vključujejo tudi pri učenju plavanja otrok z Downovim sindromom.
Zadnji dve leti nas je, žal, ustavila pandemija, zato upamo, da bomo kmalu zopet aktivni.

Omeniti pa moram še eno našo aktivnost, katero bi želeli ponovno obuditi. Od leta 2011 do 2015 smo sodelovali v Projektu Simbioza – Učimo starejše računalništva, ki je potekalo pod okriljem Filantropskega društva Slovenije, kjer smo starejše učili uporabe računalniške in druge IKT. Dijaki so, kot prostovoljci, v vlogi izvajalcev izobraževanj, pomagali starejšim udeležencem izobraževanj, da so se naučili računalniških in internetnih znanj ter uporabo mobilnih telefonov. Pri tem projektu je šlo za preplet medgeneracijskega sodelovanja, prostovoljstva, prenos izkušenj in znanja med generacijami in prenos samih medgeneracijskih odnosov v lokalno okolje. Ko se je projekt zaključil, žal nismo nadaljevali z delavnicami, ponovno pa razmišljamo v tej smeri, saj se je potreba po znanju uporabe IKT močno povečala, še posebej v času pandemije, ki jo je sprožil COVID-19.
Izobraževanje starih ljudi lahko prispeva k obvladovanju tveganj, ki jih prinaša življenje v sodobni družbi. Prav starejši ljudje so ena izmed najbolj ranljivih kategorij, saj je ta populacija še posebej izpostavljena različnim tveganjem: poslabšanje finančnega položaja, krčenje socialnih omrežij, zmanjšanje avtonomije in kakovosti življenja. Pomembno bo, da bo zaradi starajoče se družbe z izobraževanjem mogoče spreminjati odnos vseh do starosti, staranja in starih ljudi. Že ideja projekta Simbioze je, da naj bi s pomočjo izobraževanja prišlo do premika v razumevanju starosti kot preostanka nedejavnega, družbeno marginalnega življenja k iskanju pozitivnih potez in pogojev za dejavno staranje, razvoj potencialov starih ljudi ter njihovo sodelovanje v kulturnem, ekonomskem, političnem in družbenem življenju v skupnosti. Sama menim, da pri igra digitalna pismenost zelo pomembno vlogo.
Pri tem bi se lahko povezovali vsi akterji, ki lahko na različne načine omogočimo dostop do uporabe IKT. Naši otroci imajo veliko znanja s tega področja, zato menim, da bi s povezovanjem in vključevanjem otrok ter mladostnikov v prostovoljni izobraževalni sistem, naredili velik korak. Šole, tako osnovne kot srednje, bi se lahko med seboj povezale in se organizirano vključile v socialno omrežje z izvajanjem projektnega učenje uporabe IKT tehnologije.

mag. Jasna Kolar Macur, univ. dipl. ped., VMS
koordinatorica prostovoljnega dela na Srednji zdravstveni šoli Slovenj Gradec

Biti senior je nekaj najlepšega, kar se mi je zgodilo v življenju. Imam vse kar sem hotel. Sicer 60 let kasneje, ampak imam. Ni mi treba v šolo ali službo. Lahko počnem, kar hočem in kar me najbolj veseli.

Denar dobivam redno, vsak mesec, tudi če ne pridem domov do 11. ure zvečer. Imam vozniško in svojega konjička na štirih in dveh kolesih … Prijateljev, s katerimi se družim, ne skrbi, če ustrelijo kozla, da jih bodo starši karali, če bodo pozni … Pravzaprav se seniorji ne bojimo ničesar in smo veseli, da še vedno hodimo po svetu in nimamo več mozoljev. Življenje je lepo.

 Možgani seniorjev so bolj počasni, ker veliko vedo. Saj veste, kako je z računalniškim trdim diskom, če je na njem naloženo ogromno datotek. Melje in melje, ampak … zmelje! In taki možgani vedo veliko in še več. In ker je toliko podatkov, vplivajo tudi na sluh, saj pritiskajo na srednje uho.

 Enako je s kognitivnimi sposobnostmi seniorjev. Tudi ko se znajdete v sosednji sobi in se ustavite in ne veste ali prihajate ali odhajate ali po kaj ste prišli, to ni pozabljivost. Kje pa! Le mati narava vas je ukanila in našla najbolj enostaven način, da se rekreirate tudi doma.

Tole sem nameraval poslati vsem prijateljem, pa je moj možganski disk tako poln, da bi moral hudo brskati po njem in iskati imena in naslove. Zato vas prosim, da vi pošljete tole sporočilo naprej svojim znancem in prijateljem. Ni vrag, da se med njimi ne bo znašel tudi kak moj!

 

Dementia Ergo Sum …

PS: Povzeto po neznanem avtorju in posredovano od dr. Jožeta Gričarja

Spoštovana članica, spoštovani član omrežja, Vabimo Vas, da pogledate v Vzajemnosti objavljeni članek gospe Lidije Jež:

Kažipot, ki olajša marsikatero pot. Povezava je objavljena na spletni strani Kažipot e-storitev za seniorje 55+. E-vključevanje v aktivno staranje. Za odrasle otroke 55+, ki skrbijo za starše 75+ .

 Predlagamo, da kopijo posredujete poslovnim prijateljem in znancem, ki jih tematika Kažipota morda zanima.

 Z lepimi pozdravi, Jože Gričar

Uporabne povezave:
E-učenje in e-izobraževanje seniorjev: sodelovanje patronažnih služb, izobraževalnih zavodov ter knjižnic je omrežje
Kažipot e-storitev za seniorje 55+, september 2021 – Zdravstveni dom Slovenj Gradec
Zoom sestanek E-sodelovanje osnovnih in srednjih šol pri zagotavljanju pomoči seniorjem pri uporabi interneta in e-storitev.

S to potezo se bomo pridružili elitnemu klubu evropskih držav.
intervju z  Markom Borisom Andrijaničem, ministrom brez listnice, pristojnim za digitalno preobrazbo.
Iztok Hočevar, SiolNet, 30.01.2022
https://siol.net/novice/slovenija/minister-andrijanic-napoveduje-s-to-potezo-se-bomo-pridruzili-elitnemu-klubu-evropskih-drzav-intervju-571611